Witamy na forum dyskusyjnym użytkowników serwisu ARTcada.pl

Dzisiaj jest poniedziałek 22 paź 2018, 00:22

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: środa 25 sty 2012, 10:25 
Offline

Rejestracja: środa 25 sty 2012, 09:55
Posty: 3
Witam,
Mam problem przy realizacji, pewnie każdemu znane zagadnienie jak przeforsować swoją wizję, ale ręce mi już opadają. W skrócie – na niewielkiej przestrzeni klientka chce ustawić ogromny narożnik i równie wielkie fotele (prawie 120 x 120 cm - sztuka). Robiłem wszystko żeby jej niespełna 20 metrowy pokój dzienny był przestronny widny i funkcjonalny – a wybraliśmy się do sklepu i zobaczyła fotele „w których się zakochała”. Tłumaczyłem , pokazywałem ( nawet karton tej wielkości ustawiłem ) aby łatwiej można było sobie wyobrazi co stanie się z przestrzenia. Nic nie pomaga. W projekcie ma o wiele mniejszy wypoczynek – powiedziałbym że proporcjonalny. Ale nic to – uparła się i już , a przy kolejnych dyskusjach zaczyna mnie traktować jakbym chciał jej krzywdę zrobić.

Macie jakiś skuteczny sposób żeby przekonać klienta, a może niepotrzebnie się upieram. Tylko jak o tym pomyśle, to jakoś tak żal pozwolić inwestorowi wszystko popsuć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: środa 25 sty 2012, 10:58 
Offline

Rejestracja: środa 25 sty 2012, 09:41
Posty: 5
- uważam , że jeśli ewidentnie nie ma racji - należy próbować ją przekonać wszelkimi sposobami . Jeśli jednak się zaprze wszystkimi 4 łapami to umówmy się to jej inwestycja, jej pieniądze a jeśli to jej dom to Ona tam będzie mieszkać i ma się dobrze czuć!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: środa 25 sty 2012, 11:18 
Offline

Rejestracja: środa 25 sty 2012, 09:55
Posty: 3
No właśnie – tylko już chyba sposobów mi zabrakło. Odpuścić – tylko juz widzę jak za pół roku ( jak nie wcześniej) stwierdzi że to nie jest dobre rozwiązanie – a przecież kto projektował ? – ja.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: środa 25 sty 2012, 11:26 
Offline

Rejestracja: środa 25 sty 2012, 09:50
Posty: 4
To jest trudna kwestia, wymagająca w zależności od klienta-wyjątkowej delikatności albo zdecydowanej stanowczości… Osobiście staram się na tyle przegadać z klientem jego wizje aby wyczuć, czy to moja bajka, czy nie… Zawsze staram się tłumaczyć sobie, że to klient będzie w tym wnętrzu mieszkał a nie ja i to on ma się w nim dobrze czuć, ale nigdy nie robię niczego wbrew sobie. Oczywiście „de gustibus non est disputandum” ale są pewne granice, których nie przekraczam…


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: środa 25 sty 2012, 12:45 
Offline

Rejestracja: środa 25 sty 2012, 10:29
Posty: 2
Dobrze jest mieć to wszystko w jakiejś formie pisemnej, np. z tymi fotelami to bym napisała do pani maila ,że owszem fotele są nieziemsko piękne i doskonale rozumiem jej zatchwyt ale ,żeby sprawę przemyślała bo po jakimś czasie kiedy będzie jej niewygodnie zachwyt minie i będzie miała żal sama do siebie lub projektanta, Słowem trzeba jeszcze raz zagaić na piśmie. Póżniej zawsze będziesz mógł odgrzebać maila , żeby przypomnieć że jednak radziłeś coś innego!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: środa 25 sty 2012, 12:48 
Offline

Rejestracja: środa 25 sty 2012, 11:01
Posty: 1
Mam takie samo zdanie jak przedmówca-jeśłi nie ma na klientkę siły-przystałabym na jej propozycję, ale napisałabym do projektu załącznik w którym wyłuszczam sprawę, zrzekam się odpowiedzialności za wybór mebla i konsekwencje z tym związane i proszę inwestorkę o podpis… Tylko tak można się chyba względnie zabezpieczyć przed ewentualnymi skargami i roszczeniami w przyszłości…


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: niedziela 14 gru 2014, 11:11 
Offline

Rejestracja: niedziela 14 gru 2014, 09:50
Posty: 1
Zawsze staram się tłumaczyć sobie, że to klient będzie w tym wnętrzu mieszkał a nie ja i to on ma się w nim dobrze czuć, ale nigdy nie robię niczego wbrew sobie. Oczywiście „de gustibus non est disputandum” ale są pewne granice, których nie przekraczam…???

_________________
www.solitairechamp.info


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: sobota 17 sty 2015, 06:35 
Offline

Rejestracja: sobota 17 sty 2015, 06:28
Posty: 1
To że klient zbiera różne koncepcje czasem mniej lub bardziej trafione po czasopismach to jedna sprawa,/ swoja drogą super by było gdyby tak ktoś weryfikował zdjęcia i koncepcje z różnych czasopism z rzeczywistością podstawami ergonomii czy choćby zdrowego rozsądku-to chyba powinien być odrębny wątek/ druga natomiast ,że nasze koncepcje jak i wszystkie często przechodzą nie tylko przez naszego inwestora ale i ciotki wujków a nawet sąsiadki
_____________________
solitairechamp patience classic cards games online


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: niedziela 29 sty 2017, 11:51 
Offline

Rejestracja: środa 25 sty 2017, 14:51
Posty: 5
Hej, mam pytanie, pisze tutaj, bo nie znalazłem odpowiedniego wątku. Jak reklamujecie swoje usługi? Dopiero zaczynam i wpadłem na pomysł, że będę rozdawał ulotki na nowo wybudowanych osiedlach. Jak myślicie? przy okazji, jest tu może ktoś kto może polecić fany i tani punkt, gdzie zrobią mi druk ulotek, Warszawa .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Czy klient ma zawsze rację
PostZamieszczono: sobota 24 lut 2018, 23:22 
Offline

Rejestracja: środa 21 lut 2018, 12:30
Posty: 11
Lokalizacja: Gliwice
Zamiast ulotki która kazdy wyrzuci rozdaj moze jakas broszuke poradnikowa która z jednej strony pokaze cie jako eksperta mającego wiedzę a z drugiej będzie praktyczna, będzie zawierać wstępne porady i przez to ludzie jej nie potraktują jak spamu i nie wywalą do kosza. Udzielenie w takiej branży jak ta pierwszej wstępnej i prostej ale szczerej i dobrej porady często otwiera drzwi do zakupu dalszej usługi już za pieniądze.

_________________
http://www.szkolenia-integracyjne.pl/wyjazdy_integracyjne_szkolenia_integracyjne


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron